<img height="1" width="1" src="https://www.facebook.com/tr?id=295310551269693&ev=PageView&noscript=1" />

Archiwum wpisów – Lipiec 2018

Aromatyczna sałatka z kaszą - przepis

Pogoda nas rozpiesza - lato w pełni! W upalne dni zazwyczaj spada apetyt i nie mamy chęci na gotowanie. Wychodzę Wam na przeciw i mam dla Was szybki przepis na sałtkę. Dobrze sprawdzi się jako dodatek do grilla albo kolacja.

Zapiekane bataty - przepis

Łączenie smaków to najlepsza rzecz, której możemy doświadczyć w kuchni. Próbowanie nowych potraw i odkrywanie innych połączeń to kwintesencja gotowania. Powiązanie smaku słonego i słodkiego nie każdemu przypadnie do gustu, ale jeśli nie spróbujecie, to się tego nigdy nie dowiecie  ;-)

Pestycydy - czy jest się czego bać?

Warzywa i owoce będące źródłem wielu cennych składników odżywczych takich jak witaminy, składniki mineralne czy cenne przeciwutleniacze są podstawą zdrowej diety. Jednak te pochodzące z konwencjonalnych upraw często zawierają pozostałości pestycydów. Czy należy się ich bać? A może wybierać produkty z gospodarstw ekologicznych?

"Jestem na diecie i mam kryzys..."

Na początku wszystko idzie zgodnie z planem - jesz zdrowo i starasz się regularnie ćwiczyć. Dzięki niepodjadaniu popełniasz coraz mniej błędów, a efekty są coraz bardziej widoczne. Motywacja rośnie. 

Tak wygląda idealna sytuacja podczas odchudzania, ale nie zawsze jest idealnie. Jeśli kryzys stanie się częścią Twojej przemiany, warto odkryć źródło problemu i dobrać skuteczny sposób, by go pokonać. Poniżej przedstawię najczęstsze ...

Orzechowe praliny (kulki mocy) - przepis

Orzechowe praliny vel. kulki mocy to bardzo proste (i smaczne) rozwiązanie zdrowej słodkiej przekąski. Idealnie sprawdzą się także w lecie: jako posiłek w czasie podróży, na plażę, basen czy górskie wędrówki.

Domowe chipsy ziemniaczane - przepis

Zdrowe odżywianie, to nie tylko świadome wybory w czasie zakupów, ale też gotowanie pełne inspiracji. Czy ktoś z Was nie lubi słonych przekąsek do wieczornego filmu? Jeśli odpowiedź jest twierdząca, to pewnie jesteś fanem słodkości i polecam zajrzeć przepis na szybkie brownie z truskawkami. Ale wracając do słonych potraw, dzisiaj przed Wami domowe chipsy ziemniaczane. Chrupkie i aromatyczne, idealne z ...

Zapiekane bataty - przepis

Łączenie smaków to najlepsza rzecz, której możemy doświadczyć w kuchni. Próbowanie nowych potraw i odkrywanie innych połączeń to kwintesencja gotowania. Powiązanie smaku słonego i słodkiego nie każdemu przypadnie do gustu, ale jeśli nie spróbujecie, to się tego nigdy nie dowiecie  ;-)

Przepis na te bataty wymaga trochę pracy, ale zdecydowanie warto chociaż raz go wypróbować, bo to połączenie smaków jest świetne!

Zupa z cukinii - przepis

Przed wrześniowym urlopem zostałam obdarowana przez rodziców skrzynką cukinii. I tej żółtej i tej zielonej, ale pochodziły wprost z domowego ogródka. Cukinia gościła na moim talerzu prawie codziennie, jako składnik wegetariańskiego leczo czy innych jednogarnkowych dań typu "czyszczenie lodówki". Zupa z cukinii to nowość w mojej kuchni, a dzisiaj podzielę się z Wami moim przepisem.

Niezawodne brownie z truskawkami - przepis

Naszła mnie ochota na ciasto z truskawkami. A że pogoda nie sprzyja pieczeniu to postanowiłam zrobić coś szybkiego i padło na brownie w kokilkach. Dlaczego? Bo zawsze się udaje i wystarczy tylko kilka składników, które zawsze mam w kuchni. Przepis jest naprawdę prosty, a całość (razem z pieczeniem) zajmuje około 30 minut.

Witamina E - niezbędnik

Witamina E to nazwa dla organicznych związków chemicznych, które są rozpuszczalne w tłuszczach. Do tej grupy należą tokoferole i tokotrienole. Ich wpływ na ludzki organizm jest wielokierunkowy: począwszy od nawilżenia skóry po ochronę serca i naczyń krwionośnych.

Żurawina - właściwości

Warzywa i owoce oprócz witamin i minerałów są źródłem polifenoli. Polifenole pozytywnie wpływają na organizm człowieka: zmniejszają zachorowanie na choroby sercowo-naczyniowe czy nowotwory. Żurawina wielkoowocowa jest tego świetnym przykładem.

Metabolizm: fakty i mity

Dlaczego metabolizm może być Twoim przyjacielem i wrogiem jednocześnie? Czy to prawda, że określone jedzenie może podnieść jego poziom? A może to wszystko bujda i trzeba zaakceptować siebie, takim jakim się jest?

 

Tłuszcze, czyli na czym smażyć?

Smażenie jest jedną z podstawowych technik kulinarnych, którą często wykorzystujemy w kuchni. Po to żeby zrobić omlet czy jajecznicę czy chrupiącą pierś z kurczaka. Smażenie uważane jest za niezdrowe, ale wybierając odpowiedni rodzaj tłuszczu możemy zminimalizować te niekorzystne konsekwencje. Który wybór będzie najlepszy: masło klarowane, olej rzepakowy czy olej kokosowy?

Kto mieszka w Twoim brzuchu, czyli mikrobiota układu pokarmowego: część 2

Mikroorganizmy są z nami ściśle związane. Od dawna wiemy, że pomagają nam w trawieniu i mają wpływ na układ immunologiczny, ale kolejne badania naukowe odkrywają ich nowe znaczenie.

Rzodkiewka - właściwości

Kolejna pojawiająca się nowalijka to mała i niepozorna rzodkiewka. Dzięki swojemu intensywnemu smakowi dodaje ostrości każdej potrawie. Najczęściej gości jako dodatek do kanapek czy sałatek, ale można wyczarować z niej coś naprawdę pysznego. Korzystajmy z niej, bo właśnie teraz jest najsmaczniejsza.

Back

Sprawdź swoje dane osobobowe Sprawdź swoje dane osobobowe
POKAŻ