<img height="1" width="1" src="https://www.facebook.com/tr?id=295310551269693&ev=PageView&noscript=1" />

Przygotowanie do wizyty

OBECNY SPÓSÓB ODŻYWIANIA

Pierwsza wizyta w Poradni DOBRY DIETETYK℠ Wrocław Dzierżoniów Nysa pozwoli rozpoznać Twój problem i opracować wstępną strategię żywieniową, ale najpierw muszę poznać Twój obecny sposób odżywiania.

Przed pierwszą wizytą w Poradni przygotuj listę produktów (tzw. dzienniczek żywieniowy ), które spożyłeś jednego wybranego dnia, a dla lepszej analizy spisz wszystko, co zjadłeś w ciągu trzech dni. Pamiętaj, by zapisywać skład głównych posiłków, przekąsek, ale także przyjęte płyny (łącznie z wodą).

Twój dzienniczek żywieniowy powinien zawierać poniższe informacje:

  • Godzina spożycia posiłku
  • Skład posiłku
  • Wielkość/ilość
    produktu

Oto przykład:

  • 9:30 1x grahamka z masłem, plastrem szynki drobiowej, 3 pomidory koktajlowe, herbata ziołowa 250ml
  • 12:30 cappucino z mlekiem krowim 2%, filiżanka 150mlm 3, 2%, kubek
  • 15:00 2x jajko sadzone, 3 ziemniaki z wody, surówka z 1 pomidora i 1 ogórka z oliwą (1 łyżka)

Im dokładniej przedstawisz mi skład swoich posiłków, tym moja analiza będzie bardziej precyzyjna i miarodajna. W czasie prowadzenia dzienniczka zapisuj wielkość produktów lub ich gramaturę, a każdy z posiłków rozbij na jego składowe.

Jeśli jesteś osobą aktywną fizycznie zanotuj również w dzienniczku ilość, rodzaj i czas trwania Twoich treningów.

Przygotuj dzienniczek według poniższego wzoru:

Przykładowy dzień z dzienniczka żywieniowego

Pobudka 6:00
7:00
bułka grahamka, 1 duża
masło, płaska łyżeczka
szynka drobiowa, 2 plasterki
pomidory koktajlowe, 3 sztuki
herbata ziołowa, 1 szklanka
cukier, 2 łyżeczki




8:10
woda, 0,5l
9:00
czekolada gorzka, 3 kostki
jabłko, 1 duża sztuka
10:30 – 11:30
zajęcia fitness, 1h
12:00
woda, 0,5l
14:00
2 jajka sadzone
3 ziemniaki z wody
masło, 1 łyżeczka
surówka z 1 pomidora, 1 ogórka z 1 łyżką oliwy


17:00
cappucino z mlekiem krowim 2% (mleko 50ml)
22:00
woda, 2 szklanki
kabanosy drobiowe, 3 sztuki
Zasnęłam około 23:30

Przygotowanie do pomiaru

Pomiar masy i składu ciała jest istotnym elementem do rozpoczęcia, ale także monitorowania skuteczności terapii. Pomiar jest wykonywany przy użyciu bioimpedancji elektrycznej (BIA), która ocenia skład ciała polegając na pomiarze przepływu prądu w fazie wodnej i tłuszczowej organizmu.

Metoda BIA określa zawartość tkanki tłuszczowej, beztłuszczowej masy ciała oraz stopień nawodnienia organizmu i podstawową przemianę materii. Pomiar ten jest bezpieczny i nieinwazyjny.

By wynik pomiar był wiarygodny i przebiegł bezproblemowo proszę o zachowanie następujących zasad:

  1. W dniu pomiaru nie zakładaj długich rajstop, gdyż pomiar wykonywany jest boso (dotyczy kobiet);
  2. Pomiar powinien odbywać się min. 3 godziny po jedzeniu;
  3. Do pomiaru należy przystąpić z pustym pęcherzem. Organizm nie może być ani mocno nawodniony, ani odwodniony.

POKAŻ